کد خبر: 3134
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰
محمدهادی قانع، نشست خبری مدیر عامل آتش نشانی شیراز

بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی سالانه حدود 1 میلیون نفر جان خود را در تصادفات رانندگی از دست می دهند و بیش از 50 میلیون نفرهم دچار جراحت و مصدومیت می شوند.

به گزارش پیام خبر، مهندس قانع مدیر عامل سازمان آتش نشانی با بیان این مطلب که از ابتدای سال تاکنون 329 مورد حوادث جاده ای به سازمان آتش نشانی اعلام شده است.  گفت:بیشترین علت حوادث جاده ای بی احتیاطی راننده در حین رانندگی می باشد.  

قانع در این باره اظهار داشت : یکی از مؤثرترین مواردی که می تواند به عنوان راهکاری مناسب در کاهش تصادفات، تخلفات و افزایش ایمنی در رانندگی مورد اســتفاده قرار گیرد، شناســایی دقیق پارامترهای مؤثر بر تصادفات و اثرسنجی آنها است و با توجه به آمار بالای تصادفات و اهمیت جان انسان ها و همچنین اثرات اقتصادی این تصادفات، شناسایی بیشتر عوامل مؤثر و اولویت بندی آنهامی تواند  کمک بزرگی در زمینه کاهش تصادفات باشد.

وی با تاکید بر اینکه  بیش از ٢٠درصد تلفات جاده ای ناشی از خواب آلودگی رانندگان بوده است، افزود: عوامل خواب تنها چیزهایی نیستند که باعث خواب آلودگی می شوند. هرویروس، آلرژی یا بیماری می تواند در خواب اختلال ایجاد کند وشخص را به خواب آلودگی بکشاند، با شروع فصل سرما آنفلوانزا وسرما خوردگی از شایع ترین بیماری هاست که اغلب  برخی از داروهایی که برای درمان این بیماری ها مصرف می شوند، به خصوص داروهای ضد حساسیت، خواب آلودگی به وجود می آورند که می تواند زمینه ساز بروز حوادث گوناگونی باشد.  

وی با توجه بر اینکه بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی سالانه حدود 1 میلیون نفر جان خود را در تصادفات رانندگی از دست می دهند، ادامه داد:  هم چنین بیش از 50 میلیون نفر نیز دچار جراحت و مصدومیت می شوند و تراژدی غمناک تصادفات جاده ای پایانی ندارد و جان باختن بسیاری از هم وطنان در این صحنه ها روند روبه رشدی داشته است و عوامل مؤثری در بروز حوادث جاده ای دخالت دارند که در چهارعنوان کلی به راه، عامل طبیعی، وسیله نقلیه و عامل انسانی تقسیم می شوند و هر کدام از این عوامل زیرمجموعه های گوناگونی را در برمی گیرند وبا توجه به داده های سازمان جهانی بهداشت، مرگ های جاده ای حدود 25 درصد کل مرگ های ناشی از جراحت ها را شامل می شود و یکی از مهمترین آمارها در تصادف ها و آسیب ها از نقش 70 تا 90 درصدی عوامل انسانی در تمامی تصادف ها حکایت دارند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی در پایان تاکید کرد: خوشبختانه از روزهای ابتدایی شهریور تاکنون روند کاهش در تعداد جانباختگان حوادث رانندگی در صحنه‌های تصادفات  را شاهد هستیم، اما از آنجا که عامل انسانی منجر به تصادف به آموزش، تغییر رفتار و فرهنگ سازی نیاز دارد، از همین رو به سختی تغییر پیدا می کند و زمان بر است و آموزش و فرهنگ سازی از شروع دوران ابتدایی در مدارس می تواند مناسب ترین زمان برای یادگیری و احترام به قوانین و مقررات رانندگی باشد چرا که آموزش ها در ذهن افراد نهادینه می شود و می تواند کمک شایانی در جلوگیری از بروز حوادث و تصادفات باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

اخبار ویژه کرونا

آخرین اخبار

استان ها

گفتگو و تحلیل

  • شیراز گزینه نهایی میزبانی بازی های هندبال آسیایی

    شیراز گزینه نهایی میزبانی بازی های هندبال آسیایی

    با بررسی های انجام شده تا کنون، کمبودها و موارد لازم را به وزارت ورزش و جوانان اعلام کردیم و تا کنون دانشگاه آزاد اسلامی توانسته است سالن های خود را استاندارد سازی و آماده برگزاری مسابقات نماید. امید داریم تا هر چه زودتر دیگر سالن ها نیز آماده برگزاری مسابقات شوند.

  • اقدامات دانشجویان شیراز علیه جشن‌های ۲۵۰۰ ساله / سردرگمی ساواک شیراز از فعالیت‌های سیاسی جوانان انقلابی

    اقدامات دانشجویان شیراز علیه جشن‌های ۲۵۰۰ ساله / سردرگمی ساواک شیراز از فعالیت‌های سیاسی جوانان انقلابی

    ما که می دانستیم هدف اساسی و نهایی چنین مراسمی، ایجاد فضایی مملو از فساد و فحشاء در محیط دانشگاه است، ابتدا با انتشار اطلاعیه‌ای از دانشجویان خواستیم که در این اجتماع شرکت نکنند و تهدید کرده بودیم که چنانچه کسی در آن جمع حضور یابد مجازات خواهد شد و حداقل مجازات برای دختران شرکت کننده، پاشیدن روغن سیاه به سر و صورتشان بود. مجموع این تهدیدها به شدت بر نحوه کار تاثیر گذاشت

  • از خط مقدم جنگ تا پشتیبانی

    از خط مقدم جنگ تا پشتیبانی

    از دیگر فعالیت هایی که داشتیم یکی اش این بود که روزی سرهنگ معصوم زاده مرا صدا زد. گفت ما به یک چلچه نیاز داریم. چلچله موشک اندازی بود که همزمان 40 موشک را می توانست شلیک کند. کمی فکر کردم و گفتم چرا چهل تا، خب مثلاً اگر 60 تا بشود بهتر نیست؟ گفت: چه بهتر.

  • شرط ازدواج خود را رفتن به جبهه گذاشته بودم

    شرط ازدواج خود را رفتن به جبهه گذاشته بودم

    سال ۶۲، بعد از ازدواج راهی آبادان شدم تا در اونجا زندگی خودمو آغاز کنم. شوهرم پاسدار بود و بیشتر وقتشو تو جبهه سپری می کرد. منم به همراه دوستانی که پیدا کرده بودم تو همه کارها وارد می شدیم. از شستن لباس ها تا پرستاری در بیمارستان. گاهی هم به بیمارستان های صحرایی می رفتیم.

  • شهرداری شیراز، خدمات مربوط به نظام مهندسی را به سازمان نظام مهندسی عودت نمی دهد

    شهرداری شیراز، خدمات مربوط به نظام مهندسی را به سازمان نظام مهندسی عودت نمی دهد

    رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس گفت: طرح جامع نرم افزاری ارجاع نظارت را در تمام استان به غیر از شیراز اجرا می کنیم و متاسفانه شهرداری شیراز تاکنون در زمینه عودت دادن اجرای این خدمات به سازمان نظام مهندسی همکاری نکرده است.