تنوع برنامه غذایی

رییس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها از جمله ویروس کرونا دارد.

به گزارش پیام خبر، منیره امینیان با تاکید بر اینکه رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها از جمله ویروس کرونا دارد اظهار کرد: تعادل به معنی مصرف مقادیر کافی از مواد غذایی مورد نیاز برای حفظ سلامت بدن است و تنوع یعنی مصرف انواع مختلف مواد غذایی است که شامل شش گروه اصلی غذایی (نان و غلات، سبزی‌ها، میوه‌ها، شیر و فرآورده‌های آن، گوشت و تخم مرغ، و حبوبات و مغز دانه‌ها) می‌شود.

وی با بیان اینکه با تغذیه صحیح و تقویت سیستم ایمنی می‌توان به پیشگیری از ابتلای به بیماری کمک کرد گفت: رعایت دستورات تغذیه‌ای در شرایط خاص به افزایش قدرت ایمنی بدن کمک می‌کند.

رییس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: به منظور افزایش سطح ایمنی بدن روزانه از منابع ویتامین C شامل انواع میوه‌ها و سبزی‌ها از جمله سبزی‌های برگ سبز مانند سبزی خوردن، انواع کلم، گل کلم، گوجه فرنگی، جوانه گندم، انواع مرکبات، کیوی و دیگر میوه‌های در دسترس استفاده کنیم.

امینیان با بیان اینکه با توجه به این که پیاز خام حاوی ویتامین C است و می‌توان به صورت روزانه همراه با غذا استفاده کرد گفت: در تهیه سوپ یا آش از شلغم که حاوی ویتامین C می‌باشد، استفاده کنیم.

وی با اشاره به نقش ویتامین آ (A) و ای (E)در تقویت سیستم ایمنی بدن گفت: روزانه از منابع غذایی این دو ویتامین استفاده کنیم مانند هویج و کدوحلوایی و سبزی‌های سبز تیره مثل اسفناج، برگ چغندر و برگ‌های تیره رنگ کاهو همچنین استفاده از جگر، قلوه، زرده تخم مرغ، شیر و کره نیز در جذب این دو ویتامین موثر است ...

رییس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر پرهیز از خوردن غذاهای چرب و شور مانند انواع تنقلات شور، انواع کنسروها و انواع سوسیس و کالباس، غذاهای چرب و سرخ شده به دلیل تحریک سیستم ایمنی بدن افزود: با مصرف منابع غذایی حاوی ویتامیین D که شامل ماهی‌های چرب، لبنیات و زرده تخم مرغ است به افزایش سطح ایمنی بدن کمک کنیم. البته با توجه به کمبود این ویتامین در جمعیت ایران، توصیه می شود مکمل آن را با تجویز پزشک دریافت کنیم.

امینیان ادامه داد: جهت تقویت سیستم ایمنی بدن روزانه از منابع غذایی حاوی آهن و روی (جگر، گوشت قرمز، مرغ و ماهی، تخم مرغ، انواع سبزی، میوه‌های تازه و خشک، انواع مغزها و حبوبات) استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: مصرف شش تا هشت لیوان آب آشامیدنی سالم و یا سایر مایعات به صورت روزانه توصیه می‌شود همچنین نوشیدن مایعات به اندازه کافی و فراوان به حفظ ایمنی بدن و دفع سموم کمک می‌کند.

امینیان با بیان اینکه جهت افزایش سیستم ایمنی بدن سه وعده اصلی و دو یا سه میان وعده در روز مصرف شود یادآور شد: در شرایطی که فعالیت فیزیکی محدود شده مقدار غذای خورده شده نیز باید به نسبت کاهش یابد تا از ایجاد اضافه وزن و چاقی پیشگیری شود.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

اخبار ویژه کرونا

آخرین اخبار

اجتماعی

گفتگو و تحلیل

  • شیراز گزینه نهایی میزبانی بازی های هندبال آسیایی

    شیراز گزینه نهایی میزبانی بازی های هندبال آسیایی

    با بررسی های انجام شده تا کنون، کمبودها و موارد لازم را به وزارت ورزش و جوانان اعلام کردیم و تا کنون دانشگاه آزاد اسلامی توانسته است سالن های خود را استاندارد سازی و آماده برگزاری مسابقات نماید. امید داریم تا هر چه زودتر دیگر سالن ها نیز آماده برگزاری مسابقات شوند.

  • اقدامات دانشجویان شیراز علیه جشن‌های ۲۵۰۰ ساله / سردرگمی ساواک شیراز از فعالیت‌های سیاسی جوانان انقلابی

    اقدامات دانشجویان شیراز علیه جشن‌های ۲۵۰۰ ساله / سردرگمی ساواک شیراز از فعالیت‌های سیاسی جوانان انقلابی

    ما که می دانستیم هدف اساسی و نهایی چنین مراسمی، ایجاد فضایی مملو از فساد و فحشاء در محیط دانشگاه است، ابتدا با انتشار اطلاعیه‌ای از دانشجویان خواستیم که در این اجتماع شرکت نکنند و تهدید کرده بودیم که چنانچه کسی در آن جمع حضور یابد مجازات خواهد شد و حداقل مجازات برای دختران شرکت کننده، پاشیدن روغن سیاه به سر و صورتشان بود. مجموع این تهدیدها به شدت بر نحوه کار تاثیر گذاشت

  • از خط مقدم جنگ تا پشتیبانی

    از خط مقدم جنگ تا پشتیبانی

    از دیگر فعالیت هایی که داشتیم یکی اش این بود که روزی سرهنگ معصوم زاده مرا صدا زد. گفت ما به یک چلچه نیاز داریم. چلچله موشک اندازی بود که همزمان 40 موشک را می توانست شلیک کند. کمی فکر کردم و گفتم چرا چهل تا، خب مثلاً اگر 60 تا بشود بهتر نیست؟ گفت: چه بهتر.

  • شرط ازدواج خود را رفتن به جبهه گذاشته بودم

    شرط ازدواج خود را رفتن به جبهه گذاشته بودم

    سال ۶۲، بعد از ازدواج راهی آبادان شدم تا در اونجا زندگی خودمو آغاز کنم. شوهرم پاسدار بود و بیشتر وقتشو تو جبهه سپری می کرد. منم به همراه دوستانی که پیدا کرده بودم تو همه کارها وارد می شدیم. از شستن لباس ها تا پرستاری در بیمارستان. گاهی هم به بیمارستان های صحرایی می رفتیم.